Thursday 2 September 2010

Fruit Picking & Picnicking 8/08/2010


Musim cuti persekolahan masih berlansung, Kelab Melayu Hull telah mengadakan program 'fruit picking' dan 'picnicking'. Untuk aktiviti ini kelab telah menyewa sebuah bas dan sebuah kereta . 'Fruit picking' telah diadakan di Worcestershire manakala 'picnicking' telah diadakan di Malvern Hill.

Rombongan telah mula berkumpul di Salmon Grove sejak pukul 6.30.am lagi dan bertolak pada pukul 7.00 am dan selamat sampai ke ladang buah pada pukul 10.00 am. Pukul 12.30 pm rombongan bertolak pula ke Malvern Hill untuk berkelah. Rombongan bertolak pulang kira-kira jam 3.45 pm dan selamat sampai ke Hull jam 7.00 pm.




Anak-anak bergembira di dalam bas sepanjang perjalanan. Teringat pulak kisah 'Rombongan Che' Kiah'




Beramai-ramai memetik buah epal.









Setelah puas memetik buah, baru terasa penat dan perut pun bernyanyi-nyanyi. Kini tiba pula aktiviti menjamu selera. Perjalanan ke tempat perkelahan mengambil sama selama 20 minit.



Tok Penghulu sedang merasmikan juadah yang dibawa



Bersama-sama menikmati juadah makan tengahari






Sebelum pulang, sempat mengambil gambar beramai-ramai sebagai tanda kenangan. Ternyata di raut wajah menunjukkan penuh kegembiraan....... Bersyukur ke hadrat Allah swt aktiviti kali ini bejalan dengan selamatnya.





No comments: